Handelsbetingelser

Fjeld & Fritid - en del af Friluftsland

www.fjeldogfritid.dk ejes og drives af Friluftsland A/S, CVR-nr. 76 47 03 16 (herefter Friluftsland), Frederiksborggade 52, 1360 København K, 33 13 51 50, kundeservice@friluftsland.dk. Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.fjeldogfritid.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Bestilling og betaling
www.fjeldogfritid.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig. For at handle på www.fjeldogfritid.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Eventuelle ekstra betalinger for fx fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale. Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til bestilling” hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Bestil og betal”. Herefter går din ordre videre til www.fjeldogfritid.dk.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare hos os, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os.

Returnering

Følgende vilkår gælder ved returnering:
- 30 dages fortrydelsesret
- Julegaver: Varer købt efter d. 1. oktober, kan byttes/returneres indtil d. 24. januar året efter.
- Varer kan byttes/returneres i alle Friluftsland butikker samt via post, som du selv skal betale.
- Ved bytning/returnering, skal der vedlægges/medbringes dokumentation for køb: F.eks. byttemærke, bon eller faktura.
- Udfyld venligst returformularen, der blev vedhæftet e-mail'en med din faktura. Returformularen kan også hentes her
- Man kan også købe en returlabel i vores webshop for kr. 39,-

Reklamation

Hvis der er noget galt med varen
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Gem altid din bon. Bonen er dit købsbevis, dit bevis på hvornår købet er foretaget og hvor meget du har betalt for din vare.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til
kundeservice@friluftsland.dk eller telefonisk 33 14 51 50. Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.

Garanti: Levetid, livstid, lifetime...
Garanti er en service, som ligger ud over købeloven. Typisk angiver hver leverandør en periode af en given varighed. Hvis produktionsfejl viser sig indenfor denne periode, afhjælpes med reparation eller ombytning – efter leverandørens valg.

Nogle producenter tilbyder “lifetime warranty” på deres produkter. Dette bliver desværre nogle gange oversat til livstid, men i denne forbindelse betyder levetid. Endvidere, er det produktets levetid og ikke brugerens livstid eller levetid der refereres til. Afhængig af produkt og intensiteten af brugen af produktet, varierer denne levetid betragteligt. En GORE-TEX jakkes levetid, kan for en almindelig bruger f.eks. være 4-5 år, hvorefter man skønner den har taget den tørn, der kan anses for værende rimelig for produktet. Er man superbruger- f.eks. guide eller skibums, kan jakkens levetid komme helt ned på en sæson! Endelig skal det nævnes, at en “lifetime warranty”, kun dækker fejl i forarbejdning (f.eks. syninger, svejsninger) og materialer - IKKE almindeligt slid på lynlåse, velcro, materialer, m.v.

Ved reklamation, HUSK følgende:

Kvittering. Et stigende antal personer forsøger desværre at udnytte vores service, ved at forsøge at indlevere produkter købt i udlandet eller andre butikker. Det er naturligvis uholdbart for os, da en reklamationssagmedfører en del arbejde. En kvittering er også nødvendig, for at validere hvor gammelt produktet er, samt hvilken pris der er betalt for den.
Ren-/nyvasket vare. Vi sender din reklamation videre til den relevante producent, hvor servicemedarbejdere håndterer din jakke, sko, rygsæk, osv. Disse mennesker vil gerne have, at varerne de håndterer ikke lugter, er fulde af mudder, eller lign. Derfor er det et krav, at varen skal være renvasket ved indlevering til reklamation. Det er også vigtigt fordi, visse processer i en reparation (eksempelvis reparation af vandtætte limninger/svejsninger) kun bliver holdbar, såfremt der ikke er smuds, sved eller andre partikler der gemmer sig i stoffet (og som ikke kan ses med det blotte øje). Det gør ikke noget, at du ikke kan få din hvide jakke kridhvid - den skal bare en tur i vaskemaskinen :-)

Reklamationer skal sendes til:

Friluftsland A/S
Frederiksborggade 52
1360 København K

Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

Klage

Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@friluftsland.dk.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til [indsæt beløb] kr. for undersøgelse af varen. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Persondatapolitik

GDPR & Persondatapolitik
For at kunne handle på www.fjeldogfritd.dk skal du som minimum oplyse:

- Navn
- Adresse
- E-mailadresse
- Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10. Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning. Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Friluftsland A/S via e-mail: kundeservice@friluftsland.dk.

Cookies

Ved at benytte www.fjeldogfritid.dk skal du acceptere, at vi bruger cookies (Der kommer et lille dialog/samtykke-felt nederst på siden, hvor man kan klikke Acceptér). En cookie er en lille, harmløs datafil, som vi lægger på din computer for at ting som indkøbskurven fungerer, for kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Læs meget mere om cookies, via linket nederst på siden.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på www.friluftsland.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Fragt

Din pakke er normalt fremme efter 1-2 dage, men der kan i visse tilfælde gå op til 7 dage. (f.eks. varer fra fjernlager)

- GLS PakkeShop - Vi har GRATIS fragt i DK til en GLS pakkeshop på alle ordrer over 499 kr. På mindre ordrer koster fragten 19 kr.
- PostNord - Vi har GRATIS fragt i DK på alle ordrer over 499 kr - med og uden omdeling, dvs. hhv. til din dør og til dit lokale posthus/pakkeshop. På mindre ordrer koster fragten 19 kr.
- Grønland - GRATIS fragt fra 2995,- På mindre ordrer koster fragten 299,- kr.

For yderligere information kontakt

Fjeld&Fritid
Frederiksborggade 28
1360 København K
Telefon 33 11 35 36
E-mail: kundeservice@friluftsland.dk
CVR: 76470316