Handelsbetingelser

Vilkår



Bestillinger i vores internetbutik leveres over hele verden. Kunden skal betale med Dankort, Visa eller Mastercard. Porto betales altid af kunden.

Ved alle bestillinger bliver der automatisk lagt 1 kg til den samlede vægt af varerne for at kunne beregne fragtprisen. Fragtprisen bliver korrigeret, når varerne er pakket og vejet nøjagtigt.

Alle bestillinger bliver ekspederet 1-2 arbejdsdage efter kunden har sendt bestillingen afsted gennem webbutikken. Hvis alle varer er på lager, vil bestillingen blive sendt med den ønskede transportform i løbet af dette tidsrum, så kunden modtager varerne inden for 1-3 dage. Hvis enkelte varer ikke er på lager, vil vi indenfor de 1-2 arbejdsdage kontakte kunden pr. e-mail, om hvornår vi forventer at kunne levere varerne.

Der tages forbehold for fejl, prisstigninger og udsolgte varer.



Forsendelsespriser

Vi sender varer på postordre og internetordre til både Danmark og resten af verden med enten GLS eller Post Danmark. I Danmark er der gratis levering ved køb fra kr. 500,-, hvis du vælger forsendelse med GLS og gratis levering ved køb fra kr. 800,- hvis du vælger forsendelse med Post Danmark. Gratis fragt omfatter kun forsendelse af varer, der skal sendes inden for landets grænser. Forsendelse til Færøerne og Grønland kan derfor ikke opnå gratis fragt. Forsendelser til udlandet kan ligeledes ikke opnå gratis fragt.

Pakker til udlandet leveres med Post Danmarks Carry-On service. Prisen for dette kan findes på Post Danmarks hjemmeside. Pakker, der er for store til at blive leveret med Post Danmark, bliver leveret med GLS.


Til udlandet opkræves Post Danmarks takster.


Når du vælger et andet forsendelsesland end Danmark, godkender du et prisoverslag for pakker op til 5kg.
Hvis pakken vejer under 1 kg når denne er færdigpakket, vil der kun blive trukket følgende beløb:

EU Lande: 200 DKK
Norge: 212 DKK
Færøerne: 212 DKK
Grønland: 244 DKK
-----------------------

When choosing delivery outside Denmark, you accept the payment for goods up to 5 kg.
If in the final stage, the package is less than 1 kg, we will only withdraw the following:

Within the EU: 200 DKK
Norway: 212 DKK
The Faroe Islands: 212 DKK
Greenland: 244 DKK


Kvantumrabat

Fjeld&Fritid giver 10% rabat hvis du køber for mere end kr. 5.000,- (ikke nedsatte priser). Hvis du køber for mere end kr. 10.000,- får du 15% rabat, og hvis du køber for mere end kr. 15.000,- får du 20% rabat. Rabatten gives på hele beløbet. NB! Der gives ikke rabat på udsalgs-/tilbudsvarer, bøger og blade, og disse tæller ikke med i sammenregningen af totalt køb til ikke nedsatte priser. Ved køb på Fjeld & Fritids webbutik bliver rabatten fratrukket manuelt før betalingen bliver gennemført.


Kvantumrabat til grupper:

Inden for en 30 dages periode køber gruppens medlemmer udstyr til fuld pris.
Gruppens leder indsamler medlemmernes kvitteringer og får udbetalt gruppens samlede rabat, ved henvendelse i vores fysiske butik. Niveauet for rabatten, som bliver udbetalt, følger samme retningslinier som almindelig kvantumrabat.


Rabat til udstationerede soldater og lignende personer

Til udstationerede soldater, eller andre personalegrupper, der får leveret varer med feltpost, giver vi 20% rabat på varer, der ikke er nedsat i forvejen. Forsendelse til feltpost koster 60 kroner og må maks. veje 5 kilo.


Eksport

Ved forsendelser til lande udenfor EU, herunder Grønland, fratrækkes den danske moms fra varens danske udsalgspris. Der vises ikke momsfri pris i webbutikken.
Inden varen bliver sendt afsted fra vores postordreafdeling, vil momsen blive fratrukket regningen og betalingsprisen vil blive korrigeret. Forsendelse sker for købers regning og risiko.


Returret

Vi bytter dine julegaver helt frem til 7. januar.
For varer købt i vores fysiske butik gælder følgende: Fjeld og Fritid yder fuld returret på alle varer, som returneres ubrugt og ubeskadigede inden 14 dage fra modtagelsen. Kvittering skal forevises. Varerne kan byttes inden 30 dage fra købsdato. Eventuelt udstedes et tilgodebevis, der ikke kan ombyttes til kontanter. Alle varer skal være ubrugt og ubeskadiget. OBS! Ingen returret på varer som specialfremstilles eller hjemskaffes. Klatregrej samt madvarer tages heller ikke retur. Udsalgs-/tilbudsvarer kan kun byttes.

For varer købt gennem vores webbutik gælder følgende: Du kan altid returnere varerne, og få dine penge tilbage inklusiv portoudgift for fremsendelse af varer. Fragtomkostninger ved returnering af varen afholdes af køber. Returneres blot en del af en ordren godtgøres forsendelsesomkostningerne ved salget ikke. Dette skal dog gøres senest 14 dage efter du har fået pakken fra postvæsenet. Af sikkerhedshensyn, kan klatregrej, der er plomberet ved modtagelsen, kun returneres med ubrudt plombe. Dette er din sikkerhed for, at klatrevarer er ubrugte og dermed ubeskadiget, når du køber dem. Hvis du er i tvivl om en størrelse, er det derfor nødvendigt at prøve varen i den fysiske butik.

Vedr. værdiforringelse
Inden for fortrydelsesretten på 14 dage hæfter du selv for en eventuel forringelse af varens værdi, der skyldes anden håndtering end den, der var nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Det er Fjeld&Fritid, der vurderer varens forringede værdi, og dette kan kun foregå i webshoppens kundeservice og ikke i vores butikker. Hvis du ønsker at returnere en vare med forringet værdi, kan du derfor kun rette henvendelse til:

info@fjeldogfritid.dk eller på telefon 33918122

samt returnere varen til:

Fjeld&Fritid
Kultorvet 7, 2. sal
1175 København K

Derefter vurderer vi varens forringede værdi og i umiddelbar forlængelse returnerer vi beløbet for varens forringede værdi til det betalingskort, der blev benyttet i forbindelse med købet. Du skal derfor være opmærksom på, at du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist, hvis du har taget varen i brug og dernæst gør brug af din 14 dages fortrydelsesret. Da vi i Fjeld&Fritid udelukkende sælger nye varer, vil der derfor oftest være tale om en 100 % værdiforringelse ved returnering af en brugt vare.

NB: Fjeld&Fritid modtager ikke pakker sendt pr. postopkrævning eller lignende.


Reklamation

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen ved varen. Såfremt reklamationen er berettiget refunderer vi rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returneringen af varen.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare, beder vi dig fremsende varen, kopi af faktura/bon samt en beskrivelse af fejlen til følgende adresse:

Fjeld&Fritid
Kultorvet 7, 2. sal
1175 København K

Alternativt er du velkommen i den af vores butikker, hvor varen er købt. Husk blot at medbringe en kopi af din faktura eller kvittering. Vi modtager ikke pakker sendt pr. postopkrævning eller lignende.

Bemærk: reklamationer bør altid være rengjorte

Vurderes det, at reklamationen kan udbedres, sendes denne til et af importøren/producenten godkendt værksted. Vi bestræber os altid på, at afvikle reklamationen så hurtigt som muligt og altid inden for købelovens retningslinjer. Ventetid på udbedring af fejl eller mangel kan dog forekomme, da hovedparten af vores leverandører har værksteder uden for landets grænser.

Information om klagemuligheder

Hvis du ønsker at klage over et produkt, du har købt hos os, håber vi selvfølgelig at høre fra dig. Men du kan også indgive en klage til det europæiske klagesystem ODR (Online Dispute Resolution), som håndterer klagen. Læs mere på: http://ec.europa.eu/consumers/odr/i...

Betaling med kort

Ved betaling med kort vil du efter din ordre er afsendt blive ledt videre til en selvstændig betalingsside hos DIBS, hvor du skal indtaste dine betalingsoplysninger. Betalingssiden hos DIBS er SSL-krypteret og derfor sikker og certificeret af PBS. Ved korrekt gennemført betaling vil du få vist en kvitteringsside, hvor beløb, ordrenummer og betalingsidentifikation fremgår.


For yderligere information kontakt

Fjeld&Fritid
Frederiksborggade 28 1360 København K
Telefon 33 11 35 36
E-mail: info@fjeldogfritid.dk
CVR: 7113 5519
Danske Bank
Reg. Nr.: 3001
Konto Nr.: 0009357610
Swift: DABADKKK
IBAN DK09 3000 0009 3576 10

Vi leverer udstyret, du mangler

Du har drømmen, vi leverer udstyret. Vi prioriterer funktionalitet og design, og det ser du også i vores sortiment, hvor du både finder meget tekniske produkter til f.eks ski, klatring og ekspeditioner, men også lækre og enklere produkter, som kan være med til at gøre dit friluftsliv i hverdagen en lille smule mere behageligt.
Hos Fjeld & Fritid bruger vi vores egen friluftserfaring til at sikre, at du får det bedste grej med på tur både sommer og vinter. Medarbejderne tager selv på tur med telt og Trangia, og deler gerne ud af deres erfaringer. Vores eksperter i klatring beskæftiger sig både med bouldering, klatrevægge og et par stykker har også givet sig i kast med isklatring. Find førende mærkevarer i både vores fysiske butikker og her på hjemmesiden.




Kundeservice

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på telefon eller mail. Vi svarer altid gerne på dine spørgsmål.



Fjeld & Fritid  |  Frederiksborggade 28  |  1360 København K  |  +45 33 11 35 36  |  WEB@FJELDOGFRITID.DK
Klik mig